
Medewerk(st)er ICT Servicedesk
- Op locatie
- Roermond, Limburg, Nederland
- € 2.650 - € 3.920 per maand
- Dienst Bedrijfsvoering
Functieomschrijving
Talent uploaden? Nieuwsgierigheid is ook een vak.
Vereisten
Gezocht: ambitieuze, klantgerichte ICT’er. Wil jij onze ICT-afdeling versterken en het onderwijs ondersteunen? Solliciteer als Medewerker ICT Servicedesk en breng jouw vakmanschap in!
Bij Gilde Opleidingen zetten we ons in voor het ontwikkelen van vakmensen met een stevige basis voor de toekomst. Samen met ruim 1.100 bevlogen collega’s, ieder vanuit hun eigen vakgebied, werken we dagelijks aan deze missie. Iedere collega, of je nu docent of instructeur bent, loopbaanadviseur, conciërge of stafmedewerker, vormt daarin een onmisbare schakel: dankzij jouw bijdrage maken we het verschil voor studenten, werknemers en werkgevers in de regio.
Bekijk hier wat het échte werk voor ons betekent!
Wil je meer weten over Gilde Opleidingen? Bekijk hier wat het echte werk voor ons betekent!
Elke dag sta jij klaar om collega’s te helpen met hun ICT-vragen. Via telefoon en TOPdesk pak je meldingen op over werkplekken, applicaties, accounts, netwerk en telefonie. Je lost veel issues direct zelf op, van wachtwoordresets tot Microsoft 365-problemen. Wat complexer is, draag je duidelijk over aan systeem- of netwerkbeheer.
Je houdt je registraties strak bij, werkt aan handleidingen en verbeterpunten en schakelt met leveranciers wanneer dat nodig is. Samen met je team bespreek je opvallende meldingen en knelpunten. Aan het einde van de dag zorg je dat urgente tickets zijn opgepakt en alles netjes is overgedragen.
Jij wordt blij van:
Het zijn van het eerste (telefonische) aanspreekpunt voor collega’s met ICT-vragen en spoedsituaties.
Het helpen van gebruikers met Windows- en Microsoft 365-vragen
Het zelfstandig oplossen van meldingen en aanvragen binnen afgesproken SLA’s.
Het zorgvuldig registreren, opvolgen en prioriteren van tickets.
Het oplossen van incidenten op het gebied van werkplekken, applicaties, accounts, netwerken, telefonie en randapparatuur.
Het geven van helder advies over het gebruik van ICT-systemen en applicaties.
Het beheren van gebruikersaccounts, rechten en autorisaties.
Het maken en up-to-date houden van werkinstructies, handleidingen en kennisartikelen.
Het signaleren van terugkerende problemen en het aandragen van verbeteringen.
Het onderhouden van contact met externe partners en leveranciers.
Het bijdragen aan wijzigingen en ICT-projecten.
Het werken volgens vaste procedures en beveiligingsrichtlijnen.
Nieuwsgierig, betrokken en enthousiast?
Verder voldoe je aan het volgende:
MBO 4 werk- en denkniveau in de richting ICT.
Ervaring op een Servicedesk of in IT-support, bij voorkeur in een omgeving met veel tickets.
Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk.
Je hebt een proactieve en klantgerichte persoonlijkheid die het leuk vindt om probleemoplossend en resultaatgericht te werk te gaan.
Je kan goed luisteren, uitleggen en je bent een echte aanpakker.
Je staat stevig in jouw schoenen en bent gewend om in een complexe omgeving te werken.
Je leert snel en maakt je nieuwe systemen en werkwijzen vlot eigen.
Jij maakt van elke dag een feestje:
Bij de ICT Servicedesk van ons team werk je niet alleen, je bent onderdeel van een driekoppig team dat zich dagelijks inzet voor de toekomst van onze studenten én van jezelf.
Dit team maakt deel uit van ICT Front & Backoffice, bestaande uit 17 professionals. In onze dynamische werkomgeving word je gestimuleerd om creatief te denken, problemen op te lossen en een significante bijdrage te leveren.
Hoewel we hard werken, is er ook voldoende ruimte voor ontspanning en plezier. Heb je behoefte aan een pauze? Maak dan een ontspannende wandeling door het park met je collega’s. Kom jij dit enthousiaste team versterken?
Voor dit alles, bieden wij jou:
Een marktconform salaris, ingedeeld in schaal 7 CAO MBO, minimaal €2.650 en maximaal €3.920. Dit vullen we aan met 8% vakantietoeslag en een 13e maand (de hoogte hiervan is afhankelijk van je startdatum).
Een contract op basis van 1 fte voor de duur een jaar met uitzicht op verlenging.
Voldoende vakantiedagen om optimaal te genieten van je vrije tijd.
Belastingvoordeel (FiscFree). Jouw fitnessabonnement of nieuwe fiets wordt een stuk goedkoper en je thuiswerkplek krijgt ineens een goedkopere bureaustoel in plaats van een kruk.
Reiskostenvergoeding. Ga je met de auto? Dan is er ruimte om gratis te parkeren bij onze locaties op loopafstand. Kom je op de fiets? Dan motiveren we je met ons fietsplan (FiscFree).
Groeimogelijkheden. Door het volgen van (online) trainingen via GO!cademy en GoodHabitz staat jouw ontwikkeling nooit stil.
Een telefoon en een laptop.
Als kers op de taart kun je op jouw locatie elke week van (gratis) vers fruit genieten.
Heb je vragen?
Nieuwsgierig geworden? Wij vertellen je er graag meer over! Neem contact op met Dennis Carroll (teamleider ICT), via 06 51 99 38 19. Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Dan kun je contact opnemen met Anne Schlechtriem (recruiter), via 06 28 60 17 09.
Kom meewerken!
Ben jij de Medewerker ICT Servicedesk die we zoeken? Solliciteer dan uiterlijk vrijdag 12 december 2025.
We houden je op de hoogte
Zodra je gesolliciteerd hebt, houden we je op de hoogte. De eerste gesprekken zijn op maandag 15 december 2025.
- Roermond, Limburg, Nederland
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!

